V lekcích jsem zvyklá používat učebnice, protože má pak kurz jasnou strukturu a je jisté, že nezapomeneme probrat vše důležité. Samozřejmě vás seznámím také s autentickými materiály, především různými texty, obrázky a videi z internetu, které využívám tak, aby byly přínosné i pro začátečníky. K učebnicím využívám on-line podporu, kde jsou kartičky se slovíčky a autokorektivní cvičení. Když žádnou vhodnou aktivitu nenajdu, vyrobím ji sama. V každé “klasické” hodině se snažím co nejvíc střídat aktivity, poslouchat, číst, psát a mluvit. Každá hodina má logickou strukturu, studenti jsou při ní maximálně aktivní a mluvíme co nejvíc cílovým jazykem. Není pro mě problém přizpůsobit obsah i tempo výuky právě vám. Dost času věnuju nácviku správných struktur i výslovnosti. Jsem přesvědčená, že se to ve finále vyplatí. V každé lekci budete mít příležitost tenhle trénink zúročit při volné konverzaci. Samostatnou práci zadávám na přání a podle časových možností studentů. Mám ale ověřené, že studenti, kteří pracují i beze mě, dělají mnohem rychlejší pokroky.
Při on-line lekcích preferuju formát 2 x 45 minut, protože to je doba, po kterou se student vydrží plně soustředit a lekce je opravdu efektivní. Pokud ale budete chtít, lze mít i 1 x 60, 2 x 60 a jiné. Záleží na vašem cíli, motivaci a možnostech.
Můžeme se domluvit i na lekcích zaměřených víc na gramatiku, na slovní zásobu nebo na jednotlivé dovednosti, které potřebujete zlepšit třeba kvůli složení zkoušky.
Možná nepotřebujete dlouhodobý kurz, ale chtěli byste probrat jen nějaké konkrétní téma, nasimulovat zkoušku a podobně. Pak vám nabídnu jednorázovou konzultaci nebo přímo pro vás zabalený balíček lekcí na dané téma.
Pokud se vám moje nabídka líbí, napište mi svou představu a domluvíme se na první 30 minutové konzultaci zdarma.
Co jsem se dozvěděla od studentů:
- v lekcích nemají dost prostoru procvičovat gramatiku, kterou sice pochopili, ale v praxi to ještě není ono
- v lekcích není čas opravdu mluvit
- někteří si myslí, že se třeba na zkoušku pro získání trvalého pobytu nebo občanství naučí za pár měsíců, nebo dokonce za pár týdnů – prostě si přečtou učebnici a bude to – no, většinou spíš nebude
Jak to vidím já jako lektorka?
- učit se jazyk je jako učit se hrát na nástroj, lyžovat nebo hrát tenis
- nestačí znát pravidla správného dýchání, správného držení, nestačí umět číst noty a vědět, která struna je která, jak se natočit na forehand a kdy pokrčit kolena
- to hlavní a nutné je trénovat nebo cvičit, aby se nám ta teorie zautomatizovala a přešla “do krve” a my byli schopni vyloudit pár kloudných tónů, zahrát písničku, sjet aspoň modrou sjezdovku beze strachu o život nebo uhrát pár pěkných úderů, které neskončí v síti, ale na druhé půlce kurtu
Takže? Jak to vidíte vy?
Pokud se v mých studentech trochu poznáváte, podávám vám pomocnou ruku a nabízím kurzy, které vám usnadní přechod od teorie k praxi, umožní vám víc, a tím i pohotověji a lépe mluvit.
Mluvit cizím jazykem bez chyb nejde, chybovat je nutné a normální, ale…
- komunikovat znamená, že nám partner bude mít šanci rozumět, jinak přejde do angličtiny, nebo odejde úplně pryč
- francouzština i čeština jsou jazyky, které nesázejí slova jedno za druhým bez větších změn, jak to dělá třeba angličtina – ony ta slova navíc různě mění a ohýbají, přidávají koncovky a předpony
- a tyhle všechny tvary si můžeme krásně nastudovat, ale to nestačí,
- proto musíme některé tvary a spojení prostě natrénovat
- cvičení může být zábavné a u jazyků, které slova tvarují, je podle mě nevyhnutelnou fází mezi teorií a radostnou komunikací v praxi
Se mnou najdete čas trénovat a mluvit na lekcích konverzace. Připravím vás na zkoušky a pomůžu vám s gramatikou i výslovností.
Avec moi, vous pratiquez quand vous allez au travail, quand vous vous promenez ou vous faites le repassage. Je vous aide avec la grammaire et la prononciation.